Class BodyText
Version 1.0
Modified 15-JAN-2025 13:23:35.00
Flerradigt textobjekt 

Används då flerradig beskrivning ska göras i t.ex. Document objekt. 

Example

Se även


DevBody attributes 
TextAttrEnum TextAttribute   Attributet påverkar textens utseende. Följande värden finns:
FrameAttrEnum FrameAttribute   Attributet anger om texten ska omges med ram.
Float32 FrameWidth   I det fall objektet har ram bestämmer attributen ramens storlek.

0, 0 innebär att ramstorleken anpassas efter den aktuella texten.

Används objektet bara för att rama in andra objekt ökas default värdena så att
ramen får den önskade storleken.
Float32 FrameHeight   I det fall objektet har ram bestämmer attributen ramens storlek.

0, 0 innebär att ramstorleken anpassas efter den aktuella texten.

Används objektet bara för att rama in andra objekt ökas default värdena så att
ramen får den önskade storleken.
PlcNode PlcNode  
Text1024 Text Text Anger den text som ska visas i objektet.

Används Tab-tecken i Objekts Editorn kommer det i objektet att visas som
blanktecken.


GraphPlcNode
object_type 11
parameters[0] 0
parameters[1] 1
parameters[2] 0
parameters[3] 0
subwindows 0
graphmethod 3 (text)
graphindex 1
default_mask[0] 0
default_mask[1] 0
segname_annotation 0
devbody_annotation 1
compmethod 2
compindex 0
tracemethod 0
traceindex 0
objname BodyText
graphname BodyText
debugpar


Template Object
TextAttribute 1
FrameAttribute 2


Attributes detail


TextAttribute Intern
Klass Intern
Typ TextAttrEnum
Flags
Kropp DevBody
Attributet påverkar textens utseende. Följande värden finns: 

FrameAttribute Intern
Klass Intern
Typ FrameAttrEnum
Flags
Kropp DevBody
Attributet anger om texten ska omges med ram. 

FrameWidth Intern
Klass Intern
Typ Float32
Flags
Kropp DevBody
I det fall objektet har ram bestämmer attributen ramens storlek. 

0, 0 innebär att ramstorleken anpassas efter den aktuella texten. 

Används objektet bara för att rama in andra objekt ökas default värdena så att 
ramen får den önskade storleken. 

FrameHeight Intern
Klass Intern
Typ Float32
Flags
Kropp DevBody
I det fall objektet har ram bestämmer attributen ramens storlek. 

0, 0 innebär att ramstorleken anpassas efter den aktuella texten. 

Används objektet bara för att rama in andra objekt ökas default värdena så att 
ramen får den önskade storleken. 

PlcNode Buffer
Klass Buffer
Typ PlcNode
Flags INVISIBLE
Kropp DevBody

Text Intern
Klass Intern
Typ Text1024
Flags
GraphName Text
Kropp DevBody
Anger den text som ska visas i objektet. 

Används Tab-tecken i Objekts Editorn kommer det i objektet att visas som 
blanktecken.